• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jojjes väg till att bli skuldfritt med löneutmätningen

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det är väl mer sannolikt att man kan skrapa ihop grejer som genererar 4000 kr så att hela skulden kan regleras än att man får in något som täcker en större del av skulder i miljonklassen vid ett hembesök?
Ja men det är sällan man förvänta sig fullbetalning
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kämpar

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
176
Mottagna reaktioner
80
Poäng
236
Kanske en dum sak att göra men vill verkligen inte bli av med de få ärvda saker. Det har ett stort värde för mig. Men kan man ex hyra förråd, ställa grejerna där under en tid?
Man kan absolut hyra ett förråd hos Shurgard tex. De finns i de flesta stora/mellanstora städer, och det räcker med 6kvm, men kanske lite dumt att slänga ca 1tkr på det? Samt att det kan finnas en risk att kf kan veta om det, om man tex betalar med kort och de ser kontotransaktioner. Vet inte.

Kan ni inte fråga en närstående, anhörig, vän mm och förvara dom hos dem ett tag? Tycker att det är det bästa alternativet.

Eller kör en gammaldags strategi: åk till skogen, hitta bra ställe och gräv ner dom :polis:
Skojar men hoppas att det löser sig. Inte dumt alls att ni vill behålla dom.
 

Millan2.0

Viktig medlem
Poäng: 247
Blev medlem
28 Augusti 2023
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
92
Poäng
247
Hur länge hade du utmätning och hur stor var skulden?
Hade utmätning i tre år. Har faktiskt inte velat/orkat räkna ihop totala skulden. Det var kring 60 olika skulder. Men några hundra tusen iaf. Är ensam med tre barn, så det var inga större summor KF kunde dra varje månad…

Hoppas hembesöket går bra, och att ni får behålla det ni vill. Förstår att det känns jobbigt.
 

Jojje2356

Viktig medlem
Poäng: 286
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
104
Poäng
286
Idag har vi rensat och såld en hel del grejer. Blev ändå någon tusenlapp på kontot så det stoppar vi undan om vi har sämre tider.
på onsdag kommer kronkalle och kollar om det finns fler saker de kan ta. Mest orolig att de ska ta tv och då sitter vi utan. Isf kommer jag köpa en ny tv av de pengar vi har såld för.
Har lämnat mina finsaker till svärmor så hon hade plats i sitt hem. Hon gillar sånt och hon skulle vårda dessa saker med omsorg. Och då kommer allt till nyttan plus att jag inte har gömt undan något heller.
 

Uppsala86

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
10 Mars 2024
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
78
Poäng
216
Idag har vi rensat och såld en hel del grejer. Blev ändå någon tusenlapp på kontot så det stoppar vi undan om vi har sämre tider.
på onsdag kommer kronkalle och kollar om det finns fler saker de kan ta. Mest orolig att de ska ta tv och då sitter vi utan. Isf kommer jag köpa en ny tv av de pengar vi har såld för.
Har lämnat mina finsaker till svärmor så hon hade plats i sitt hem. Hon gillar sånt och hon skulle vårda dessa saker med omsorg. Och då kommer allt till nyttan plus att jag inte har gömt undan något heller.
Inte gömt undan något? Du lämnar över "finsaker" till svärmor som du indirekt hade kunnat sälja för att få in kapital? Eller betalade hon för detta?
 

Jojje2356

Viktig medlem
Poäng: 286
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
104
Poäng
286
Inte gömt undan något? Du lämnar över "finsaker" till svärmor som du indirekt hade kunnat sälja för att få in kapital? Eller betalade hon för detta?
Inte dyrbara saker utan ett bord jag har fått ärva. Inte värd många hundralappar. För mig är det fint och dyrbar eftersom det är det enda jag har fått ärva efter min mor.
hon har dem sålänge eftersom hon behövde ett bord.
så nej, inget jag har gömt undan.
och skulle de fråga så är det bara att förklara
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp